30.11.08

Epigrams descartats i no publicats al llibre

L’ENAMORAT

Tu, llengua maltractada,
que ho has suportat tot
i entre prohibicions
has corregut furtiva,
deixa’m que et pugui retre
un petit homenatge.
Sents tremolar ma veu?
Com a un enamorat.



JOAN SALVAT-PAPASSEIT

Com un corrent ocult,
sota els versos batega
el cor del teu somrís
tímid i adolescent.
T’empaitava la mort
i tu escrivies versos.
Encara m’enardeixen,
subtils i vigorosos.



SOBRETOT QUE HO SEMBLI

Allò que deia Cèsar
de la seva muller
prou que ho sap el polític
que vol ser respectat.
Ara bé, que la dita
l’escapça i la fa a mida:
tant és que sigui honesta:
l’important és que ho sembli.



FORTUNA VOLAT

Vas descendir un equip
de primera a segona
abans que no agafessis
les regnes d’aquest altre.
Tot són flors i violes
ara a la casa nova.
Ves pensant què faràs
quan l’enfonsis al pou.



IMPEDIMENTA

Assistent a les classes,
que no estudiant:
aquest fragment llatí
que t’avorreix del Cèsar
té una paraula clau.
Intenta recordar-la:
la Play, el xat i el bàsquet
són massa impedimenta.



EL CONSAGRAT

Que tens no sé quants llibres
publicats i que, a més,
sovint et donen premis
i surts als suplements?
Això vol dir només
que n’hi ha de més totxos.
Guarda al fons del calaix
les proves del delicte.



DISTÀNCIA CRÍTICA

Per un moment oblida
quantes distincions
té aquest excels poeta,
a quants crítics coneix,
quants llibres té al carrer.
Llegeix tot el que ha escrit.
Que no en sents la ferum?
No veus que és una merda?



TECNOLOGIA INTEL·LIGENT

Vull escriure el teu nom
amb les tecles del mòbil
i el mètode abreujat
em sorprèn amb un “boig”.
Potser es deu a l’atzar
i llavors no m’hi fico.
Però la tecnologia
és tan intel·ligent...



EMPATATS

Em vas demanar quartos
i jo te’n vaig donar.
Però ja no se’n sabé.
Me’n demanares més
i vaig tornar a fer el préssec.
Empatem en les pèrdues:
jo he perdut els calés,
tu has perdut un amic.