10.11.08

Missatge a Jordi Julià, membre del jurat del premi Estebanell i Pahissa

18.12.2006

Benvolgut Jordi,

Ja han passat uns dies des del lliurament dels premis d'Òmnium del Vallès Oriental i encara no t'havia enviat cap missatge a l'adreça que em vas donar per posar-me en contacte amb tu.

Tot i que va ser un comentari apressat, vaig capir dues idees que em vas deixar anar. Al recull, tal com el vaig presentar, li faré tres retocs, dos prou encertats i suggerits per tu:

1. El nom el canvio i serà Epigrames del Mas d'en Gall. Fascicles col·leccionables. Em fa gràcia el títol per diversos motius. Primer, perquè parodia Riba: en comptes d'un nom suggerent i en francès, el nom d'un barri perifèric d'Esparreguera; segon, perquè la referència ultralocal em col·locarà directament de número un en vendes per a Sant Jordi (o així ho espero) al dit barri, on el català no hi té gaire presència. Estarà bé com a experiment sociològic.

2. Li posaré un parell de cites: una del Manolo Hugué i una altra del Vicent Andrés Estellés.

3. En trauré algun epigrama repetitiu. M'ho vas assenyalar tu i hi estic prou d'acord.

Fa unes setmanes vaig compar a La Casa del Llibre de Barcelona un llibre teu, Tornar el dilluns. La segona part em va agradar més que la primera. El que diu molt a favor de l'editorial és que aconseguís que el llibre estigués a la llibreria.

Per cert, que felicitats pel Vicent Andrés Estellés.

Fins aviat,
Andreu González Castro